Terug

Nieuws

invaliden parkeerkaarten

In navolging op de vragen en het eerdere bericht over invaliden parkeerkaarten kregen we van Hedwich de volgende aanvulling, die we jullie natuurlijk niet willen onthouden:

Goedemorgen,
-er bestaan landelijk 3 soorten invalidekaarten en te zien op de voorkant waar kaarttype staat: instelling, passagier of bestuurder
-kaart kan verstrekt worden door de gemeente voor een bepaalde tijd of langdurig
-iedere gemeente heeft zijn eigen tarieven voor het aanvragen en eigen parkeerregels. de app 'ongehinderd' kan hier grotendeels in helpen
-goed kijken naar onderbroken of doorgetrokken blauwe streep en voor hoelang (soms maar voor 3u)
- waar wij het meeste komen is oa Eindhoven en daar zijn de regels overal gratis op gemeentelijke invalide parkeerplekken (woensxl, naast station, grote en kleine berg). niet op priveplaatsen: parkeergarages en parkeerplaatsen met slagboom. mocht een invalideplek vol zijn, dan mag je op een gewone plek staan, maar wel als 'betaling' de invalidekaart neerleggen.
-kijk uit met als verkeerde persoon op kaart rijden. bijv deelnemer heeft normaal zelf als bestuurder een kaart, maar kan nu niet rijden wegens omstandigheden en u rijdt voor deze persoon en parkeert dan op een invalidevak met die kaart. mochten oa boa's controleren dan kan het zijn dat u hier ook een boete voor kunt krijgen. net als kaart vergeten neerleggen en/of op de juiste manier (zichtbaar onder voorruit met rolstoelsymbool zichtbaar) is ook een boete. goed lezen en kijken dus in iedere gemeente
-invalidekaarten staan nooit op kenteken
suc6 en anders gewoon bij de gemeente vragen :)
gr hedwig
 
Verder heb ik nog het verzoek of jullie er voor willen zorgdragen dat je vaste ritten toch ook in het systeem staan. Dit vanwege de vrijwilligersverzekering van de gemeente en omdat we het aantal ritten bijvoorbeeld ook gebruiken om te laten zien hoe hard het nodig is dat we bestaan. (denk aan: subsidie of sponsoring). Je kunt je ritten gewoon doorgeven via de mail, dan zorgen wij voor de verdere verwerking. Met naam, bestemming (met postcode) ophaaltijd, retourtijd, of het ritnummer van de rit die herhaald moet worden.
Bovenaan in de ritnaam staat soms zoiets als 'ingev. t/m 31-10'. Dat betekent dat de ritten ingevoerd zijn t/m 31 oktober. Als je zoiets ziet, bedenk dan en overleg even met de betreffende gebruiker of de ritten moeten worden doorgezet in het systeem. Voor de komende 3 of 6 maanden. En geef dat ook even via de mail door aan ons. Anders stoppen de ritten in het systeem.
Namens het coordinerend team een fijne week gewenst,
Ceciel.